Van Twyfelfontein naar Vingerklip

31 juli 2018 - Fingerklippe, Namibië

Als ik wakker word begint Sam mij meteen toe te zingen voor mijn verjaardag. We kleden ons aan en gaan ontbijten. Tijdens het ontbijt komt plotseling het personeel al zingend vanuit de keuken naar ons toegelopen  met een stukje taart. Wat een verrassing! Het Belgische echtpaar wist dat ik jarig was en hadden het personeel op de hoogte gebracht. Erg leuk! Na het ontbijt checken we uit en gaan eerst naar de rotstekeningen. Die zijn hier vlakbij. We krijgen een rondleiding door een gids, Reinhold (ook al weer zo’n typisch Afrikaanse naam ;-)  Hij laat ons verschillende rotstekeningen zien die zo’n 2000 tot 6000 jaar oud zijn en gemaakt door de bosjesmannen. Dit was hun manier van communiceren om andere groepen bosjesmensen te laten weten waar dieren waren en water. Bijzonder.
Als we het gezien hebben rijden we richting de plaats Horichax. Onderweg maken we een stop bij het Petrified Forrest. Hier liggen boomstammen van duizenden jaren oud die helemaal versteend zijn. Ook hier krijgen we een rondleiding met een gids.
We rijden verder en nemen een man mee die daar ook werkt. Hij moet in Horichax zijn en dat is nog zo’n 45km verderop. We zetten hem af en rijden dan door naar ons nieuw onderkomen voor de komende twee nachten. Tijdens het laatste stukje van de rit stoppen we nog om foto’s te maken van hele hoge termietenheuvels en een Himbavrouw die langs de weg sieraden verkoopt.
Onze lodge ligt boven op een berg die we bereiken door een smal en heel steil weggetje. Eenmaal boven liggen er 16 huisjes die allemaal een veranda hebben en van waaruit je een geweldig uitzicht hebt over de vallei. We zien de Vingerkliprots al in de verte liggen. Die gaan we morgen van dichtbij bekijken.
Het is hier erg warm dus we besluiten bij het zwembad te gaan liggen. Maar daar zitten veel vliegen dus dan maar een drankje op het terras. Er is hier geen WiFi dus ik kan mijn blog van gisteren, vandaag en morgen niet plaatsen. Hopelijk lukt dat vanuit het volgende hotel. Als we terug zijn bij ons huisje gaat Sam even op bed liggen en ik ga even rond lopen om van het uitzicht te genieten en werk mijn blog verder bij zodat ik het een volgende keer kan posten.
Na het avondeten kaarten we weer eens een potje totdat we het restaurant uit moeten omdat ze om 21.00 uur sluiten. Terug bij ons huisje zien we hoe mooi de sterrenhemel ook hier is. Nu is ook weer de Melkweg te zien. We gaan op onze veranda zitten om hier van te genieten. Wat een sterren!!
Morgen hebben we een relaxdag. Beetje uitslapen, de vingerkliprots bekijken en Sam proberen in te maken met kaarten :-)

1. Ger de Swart:
    3 augustus 2018
    Bedankt voor alle foto’s die nu zijn doorgekomen. Prachtig.
  2. Sharon en Casper:
    13 augustus 2018