Relaxdag bij Vingerklip

1 augustus 2018 - Fingerklippe, Namibië

Ondanks dat we wat zouden uitslapen waren we toch vroeg wakker. We doen het lekker op ons gemak en gaan ontbijten. Na het ontbijt gaan we op het terras buiten nog even koffie drinken want we hebben verschillende mooie vogels zien zitten. Er staan twee drinkplaatsen voor de vogels en er komt van alles op af. Ook papegaaien. Dus ik ga dat eens op mijn gemak met de camera bekijken.
Om een uurtje of 10 besluiten we om nog even naar de Vingerkliprots te rijden die we vanaf de lodge in de verte zien liggen. We klimmen er omhoog en van daaruit heb je een mooi uitzicht over de vallei en de andere bergen. We raken aan de praat met vier mensen die er ook zijn. Het zijn drie leerkrachten en het hoofd van een basisschool uit Windhoek. Twee leerkrachten zijn Fins en werken hier tijdelijk. We kletsen wat en lopen dan weer naar beneden naar de auto. Het is 11 uur en al best heet in de zon. We rijden terug naar de lodge en gaan weer op het terras in de schaduw kaarten. De camera in de stoel er naast voor het geval er nog iets speciaals voorbij komt. Na een aantal potjes houden we het voor gezien. Nog even relaxen in ons huisje, douchen en een hapje eten. ‘s Avonds probeer ik nog wat foto’s te maken van de sterrenhemel want die is hier ook goed te zien. Het lukt al beter dan de vorige keer. Het was een relaxed dagje en best lekker tussendoor :-)
We pakken de tassen weer in voor morgen. We willen niet al te laat vertrekken zodat we morgen nog genoeg tijd in de middag hebben om al een stuk van Etosha te gaan zien. Morgen gaan we het grote wild zien. Heb hier wel naar uit gekeken dus ben heel benieuwd!

1. Suus:
    3 augustus 2018