Dag 3 in Pom Pom Camp

17 augustus 2018 - Windhoek, Namibië

We staan weer om 6.00 uur op en even later wordt er weer trouw onze koffie gebracht die we op onze veranda drinken. We hebben goed geslapen en geen dieren ‘s nachts gehoord bij onze tent. Tijdens het ontbijt horen we dat er een leeuw heeft rondgelopen en dat er een luipaard vlakbij onze tent was op het moment dat wij naar bed gingen. Dat hebben we allemaal gemist. Na het ontbijt staat voor ons de boottocht met de speedboot op het programma. We doen dit samen met de Duitse Gabi. Het is een leuke en ontspannende trip en John, onze gids, laat ons allerlei dieren zien. We zien weer vogels die we nog niet gezien hadden en weer een ander soort klein kikkertje, deze keer een groene. We zien nijlpaarden, waterbuffels, olifanten en krokodillen. Na onze trip komt iedereen weer samen voor een brunch en dan trekken we ons terug om op de veranda bij onze tent te zitten. Even tijd nemen om mijn blog bij te werken, ook al kan ik die nu nog niet plaatsen. Terwijl ik op de veranda zit zie ik precies voor me een ijsvogeltje zitten dus ik kan in alle rust proberen die te fotograferen, het liefst vliegend. Even later zien we nog twee zeer kleurrijke vogels vlakbij zitten, er lopen bushboks onder de veranda door en er zitten apen in de boom naast ons. Een aapje houdt mij steeds nauwlettend in de gaten. Gewoon zittend op je veranda zie je hier ook al genoeg! Na de gezamenlijke afternoon snack nemen we eerst afscheid van onze vrienden van de afgelopen twee dagen. Zij vertrekken helaas. We maken nog een groepsfoto, wisselen gegevens uit en spreken af dat we elkaar nog eens opzoeken in Cambridge, Barcelona of Tilburg. We hadden het als “dreamteam” erg gezellig gehad met elkaar. Daarna gaan we weer op pad voor de gamedrive. Andere gasten hadden deze ochtend twee luipaarden gezien dus die willen wij ook graag tegen komen. Dit keer zitten we met nieuwe gasten in de jeep. Een ouder Frans stel en een Duits stel. De gidsen doen weer erg hun best met het lezen van de sporen die ze in het zand zien. Er zijn afdrukken van luipaarden- en leeuwenpoten te zien maar hoe we ook zoeken, geen mooie wilde katten te zien. Het is wel jammer maar desondanks was het ook deze keer weer een leuke tocht. Met name de grote olifant die zo dicht bij de auto kwam dat hij bijna een handje kwam geven met zijn slurf was even heel erg spannend!

Na het avondeten drinken we weer wat bij het kampvuur en kletsen wat met een Amerikaans stel uit New York. Dan gaan we slapen. We worden weer netjes naar onze tent gebracht. Geen olifanten, luipaarden of leeuwen te zien dus we kunnen rustig gaan slapen.