Onze laatste overnachting in Namibie

17 augustus 2018 - Gobabis, Namibië

e zouden om half 8 ontbijt krijgen dus rond die tijd zijn we bij het “restaurant’. We zijn weer de eersten maar het eten wordt al gebracht. Na het ontbijt wensen we de Duitse familie een fijne vakantie en rijden we naar onze laatste lodge van deze vakantie. We gaan weer de grens over naar Namibie en overnachten in Kalahari Bush Breaks net voor de stad Gobabis. De doorgang bij de grens verloopt redelijk snel. We moeten nog wel een keer terug naar binnen omdat we geen papiertje hebben gehad voor de man bij de poort maar op zich kost het niet te veel tijd. Rond half 12 komen we aan bij onze laatste lodge. Eenmaal binnen krijgen we onze kamer toegewezen. Het ziet er prima uit. We willen even iets eten dus lopen naar het terras bij het restaurant. Daar komen we het Nederlands gezin tegen waar we ook samen mee in Pom Pom Camp hebben gezeten. Wat een toeval en wat gezellig! We lunchen samen en praten even bij wat we nog hebben meegemaakt na Pom Pom Camp. Arjan en Alexandra (de ouders) willen deze middag nog naar Gobabis. Wij willen nog een 4x4 tocht hier in de buurt maken. De twee zonen, Tibo en Florian, vinden het wel leuk om met ons mee te gaan dus we gaan met z’n vieren. Tijdens deze tocht zien we nog wat rotstekeningen van de Bushmen. Verder zien we wel wat dieren (vooral veel bokken) maar niet heel veel ander wild. Eenmaal terug bij de lodge zijn Arjan en Alexandra ook weer terug en drinken we samen wat. Tegen etenstijd begint het al frisser te worden dus omkleden is wel nodig. De tafel voor het avondeten is al gedekt voor het Nederlands gezin en ons samen. Voordat we aan tafel gaan drinken we eerst een aperitief bij het kampvuur. Er zit ook een ander Nederlands stel die ook morgen naar huis vliegen. Zij sluiten tijdens het eten bij ons aan tafel aan. Het eten is heerlijk. Na afloop gaan we met z’n allen nog rond het kampvuur zitten met een drankje en kletsen over onze ervaringen en belevenissen van onze reis. Erg gezellig. Dan is het mooi geweest en gaan we naar onze kamer. Lekker slapen. Morgen kunnen we op ons gemak doen. We hebben geen haast. Het is nog zo’n 300 km rijden naar het vliegveld en we vliegen pas om half 6. Dus tijd genoeg. Deze dag en avond was een leuke en gezellige afsluiting van de vakantie. Het was geweldig mooi en leuk maar ook fijn om straks weer thuis te zijn.

1. Ger de Swart:
    17 augustus 2018
    WELKOM THUIS !
  2. Elske:
    17 augustus 2018
    Goede thuisreis vrolijke vrienden!
  3. Sharon en Casper:
    19 augustus 2018