Route 66

23 juli 2018 - Fish River Canyon, Namibië

Vanmorgen ging de wekker op tijd, 6.00 uur! Geen vakantietijd ;-) We hebben namelijk een lange rit voor de boeg van 500km waarvan een flink stuk over gravelwegen. En we willen onderweg ook nog een stop maken bij Keetmanshoop. Daar is namelijk het Quiver tree forest en de Giants playground en die willen we zien. Als we alles ingepakt hebben zie ik dat precies achter ons huisje de zon begint op te komen en de lucht al mooi roze/rood kleurt. We blijven nog even op de veranda zitten om hiervan te genieten maar dan moeten we toch echt gaan. Helaas kunnen we niet de hele zonsopkomst bekijken. Na het ontbijt tanken we de wagen weer vol en gaan op pad. Het is een lange, wat slaapverwekkende rit. In ieder geval voor mij als bijrijder :-) De weg is een lange kaarsrechte weg, en dat blijft zo tot aan Keetmanshoop, met links en rechts kale uitgestrekte vlaktes zo ver als je kan kijken. Soms denken we wat wild te zien maar de enige beesten die we hier tegenkomen zijn koeien, geiten en paarden.
Om half 11 komen we dan aan bij het Quiver tree forest. De Zuid-Afrikanen noemen het de kokerboom. Het zijn geweldig mooie bomen om te zien. Zeer fotogeniek!  Het lijken wel bomen uit de oertijd. We lopen er een tijdje rond en maken foto’s. We hebben de Giants playground langs de weg al zien liggen. Het is een gebied van bergen opgestapelde grote rotsblokken waar je tussendoor kunt wandelen. Het ziet er heel apart uit maar we besluiten om de wandeling er doorheen niet te maken. We hebben de steenformaties al aardig gezien en hebben nog steeds een behoorlijk stuk voor de boeg. Na Keetmanshoop gaat het laatste stuk (zo’n 200 km) over een gravelweg. Gelukkig is de weg erg breed en goed te rijden. Het landschap is hier weer heel anders. We komen al meer in de buurt van de bergen en dat uitzicht is prachtig. De bergen hier hebben allemaal afgeplatte toppen. Tijdens het laatste stuk van de rit zien we ineens wel weer wat dieren. We zien een spiesbok en twee struisvogels. Als we stoppen om er een foto van te maken lopen ze weg maar we zien dat de twee struisvogels gevolgd worden door wel zo’n 12 kleine struisvogelkuikens! Ook bijzonder!
Eenmaal bij de Canyon Lodge aangekomen worden we weer blij verrast. Ook deze Lodge is prachtig. De huisjes liggen tussen grote rotsformaties die me doen denken aan het wilde westen (ben er nog nooit geweest, maar toch). En daar tussendoor hebben ze het mooi aangelegd met paadjes en gras. Het barst ook nog eens van de verschillende vogels hier en we zien een soort grote cavia’s (Kaapse klipdassen) rondlopen die we ook bij de kokerbomen hadden gezien. Na een kop koffie brengen we de tassen naar ons huisje en lopen we rond om het terrein te verkennen. We volgen een pad dat uiteindelijk uitkomt bij een zwembad. Van hieruit kijk je ver weg over het landschap. Wat een paradijsje! Daar moeten we morgen maar eens gebruik van maken.
We frissen ons op, luieren wat en gaan hier een hapje eten. Ook het eten is goed. Na het eten kaarten we nog een potje en duiken dan het bed in. Morgen gaan we de Fish river canyon bekijken.
De foto’s houden jullie tegoed. De WiFi is hier slecht dus foto’s uploaden lukt niet helaas.

1. Ger de Swart:
    24 juli 2018
    Mooi verhaal. Zo duidelijk dat ik de beelden erbij zie,
  2. Elske:
    24 juli 2018
    Oooh, die struisvogels met kuikens lijken me geweldig om te zien! De rest trouwens ook. :-)
  3. Claudia Profet Mulders:
    25 juli 2018
    Leuk om jullie avonturen te kunnen lezen en zien veel plezier lieverds 😘