Dag 2: Teufelskrallenlodge

23 juli 2018 - Kalkrand, Namibië

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt gaan we op weg naar ons volgende hotel de Teufelskrallen Lodge in Kalkrand. Het is geen hele lange rit, zo’n 2 uur rijden en helemaal over asfalt dus dat rijdt lekker door. Onderweg is er genoeg te zien. Zo zitten er veel bavianen langs de weg, zien we veel hoge termietenheuvels en bomen vol met nestjes van wevervogeltjes. Verder is het landschap zeer vlak en uitgestrekt met in de verte af en toe bergen. Om 12.00 uur komen we bij ons hotel aan. Het hoofdgebouw ziet er geweldig uit. Klein en knus en heel gezellig met buiten plekken om lekker te relaxen. De vrouw die ons rondleidt vertelt dat er ‘s avonds een houtvuur wordt gemaakt bij de loungehoek om een aperitief te nemen voordat we aan tafel gaan. Klinkt goed!! We moeten even wachten tot ze klaar zijn met onze lodge tent dus pakken we een kop koffie en gaan lekker buiten in het zonnetje bij het zwembad zitten. Sam heeft al meteen aparte vogels gespot. Als de kamer klaar is moeten we met de auto eerst 3 km verder rijden waar we een met een hek afgesloten gebied in gaan. Midden in dit natuurgebied liggen 6 huisjes naast elkaar op een zandheuvel. De huisjes hebben zowel aan de voor- als achterkant een veranda zodat je aan beide kanten kunt zitten om wild te spotten. Vanuit de veranda loopt een kort bruggetje naar een bijgebouwtje dat de badkamer is. Dat wordt dus plassen en douchen in de buitenlucht met uitzicht op de natuur. Zoals Sam al zegt: a lou with a view 😄. Helemaal top dit, zo gaaf!!
We installeren ons en gaan dan met de verrekijker en camera in de aanslag op de veranda zitten in de hoop veel dieren te zien. We zien vooral veel vogels met prachtige kleuren. Helaas geen grote dieren. Na een tijd besluiten we met de auto wat rond te rijden. We komen langs een paar bomen waar enorme nesten van wevervogels in hangen. We stappen uit om ze van dichterbij te bekijken. In eerste instantie lijkt het of het nest verlaten is maar dan zien we een paar vogeltjes er van onder in vliegen. Ik pak mijn camera en statief en zet deze mooie nestenbouwers op de foto. We rijden daarna verder en zien ook een paar gazellen lopen. Ineens stopt Sam de auto en roept dat hij Pumba (het wrattenzwijn) ziet. Als ik kijk zie ik achter wat struiken alleen nog een staartje weg schieten. Helaas, we kunnen ze niet meer vinden. Hopelijk zien we ze een andere keer nog. We rijden terug naar ons huisje en spotten nog meer felgekleurde vogeltjes vanaf de veranda. Als de zon bijna onder gaat loop ik een heuvel op om nog wat leuke foto’s van de zonsondergang te maken. Vooral het uur daarna kleurt de lucht dieprood, echt prachtig!
We besluiten om naar het hoofdgebouw te rijden waar we gaan eten. We krijgen een 3-gangen diner met game-steak. Het smaakt goed en is lekker mals. We vragen aan de serveerster welk dier we gegeten hebben en het is van een oryx, een groot soort hert. Na het eten zitten we nog even op de veranda voor ons huisje. In de hele omgeving geen licht te zien dus wel veel sterren maar helaas iets te bewolkt om te fotograferen. Ook dat bewaren we voor een andere keer. Morgen hebben we een lange rit voor de boeg van 500km met het grootste gedeelte over gravelwegen dus we gaan vroeg vertrekken. Dan maar op tijd het bed in. Als Sam het bed in wil stappen ziet hij een hele grote mier op zijn bed zitten. Zo groot heb ik ze echt nog nooit gezien, zo’n anderhalve cm lang! En daarna nog een. Sam ruimt ze op en we inspecteren voor de zekerheid even het hele bed 😳. Tja, dit is echt into the wild 😁 Benieuwd wat we morgen weer gaan zien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gretha:
    23 juli 2018
    Meer foto,s. leuk he dat gezelschap in bed. Goeie Reis vandaag..
  2. Ger de Swart:
    23 juli 2018
    Een spannende start . Mieren in je bed. Altijd nog beter dan een jong olifantje.
  3. Walter:
    23 juli 2018
    Klinkt goed, het eerste wild is gespot: Bavianen langs de weg, vogels in de bomen, Pumba in de struiken, mieren in bed en een oryx op jullie bord. En dat is nog maar de eerste dag. We kijken uit naar de volgende verhalen en foto's. Have fun.
  4. Suus:
    23 juli 2018
    Gaaf San en Sam, Tis jullie gegund. Ik kijk uit naar de volgende verslagen en foto's.
  5. Barbara:
    23 juli 2018
    Veel plezier met jullie reis en blijf deze leuke en bijzondere verhale posten!!
  6. Patrick:
    23 juli 2018
    Geweldig S&S heerlijk om het avontuur te volgen vanuit het warme Friesland. Tot morgen 😎
  7. Sharon en Casper:
    13 augustus 2018