Fish River Canyon

25 juli 2018 - Fish River Canyon, Namibië

Gisterenavond de wekker op 7.00 uur gezet. We willen de Fish River Canyon gaan bekijken maar ook nog kunnen relaxen aan het zwembad ‘s middags. Als de wekker gaat sta ik meteen op. Ben benieuwd of hier ook een mooie zonsopkomst te zien is. Tegen half 8 loop ik buiten en ga op zoek naar de plek waar ik die eventueel kan zien. Ik ben precies op tijd. Vanaf de parkeerplaats zie ik tegen de horizon de rode gloed komen. Een paar foto’s gemaakt maar het is niet zo spectaculair als gisteren. Er zijn helemaal geen wolken aan de lucht.
Na het ontbijt gaan we op pad. Er zijn bij de Fish River Canyon een paar uitzichtpunten van waar je een mooi zicht hebt. Het is indrukwekkend en niet te bevatten hoe groot en diep het is. Deze canyon is na de Grand Canyon in Amerika de grootste ter wereld en is wel 500 meter diep. We genieten in alle rust van het uitzicht want echt druk is het er niet. Heerlijk als er geen busladingen vol Chinezen voor je uitzicht staan :-)
Nadat we alle uitzichtpunten gehad hebben rijden we terug en proberen nog wat wild te spotten. Helaas, deze keer zien we niks, hoewel het uitzicht nog steeds mooi is.
Dan maar terug naar de lodge en relaxen bij het zwembad. Sam gaat als eerste een plons wagen maar het zwembad blijkt niet verwarmd, sterker nog, een dompelbad is er niks bij. Dat wordt alleen de voeten koelen :-) Maar de ligbedden zijn ook prima om de tijd te verdrijven. En ondertussen kijken we vanuit ons ligbed of we nog aparte vogels of andere dieren zien. Als de zon begint te zakken gaan we terug naar ons huisje, frissen ons op en gaan eten. Na een potje kaarten duiken we ons nest in. Morgen rijden we verder naar Aus.

1. Gretha:
    25 juli 2018
    Waar blijven de Wilde dieresis, misschien vandaag. Senna heeft het heel warm ligt de hele dag plat. Spelt bijna Niet en een mondjesmaat. Ben gisteren naar de tandarts geweest. Er was een lies doormidden ge broken en is er in twee Delen uit gehaald plezier weer vandaag. Kijk all weer uit naar het bericht van morgen