Dag 1 en 2 in Etosha

4 augustus 2018 - Etosha, Namibië

Omdat ik met het blog een beetje achter loop en we twee dagen alleen door Etosha hebben gereden om de wilde dieren te spotten voeg ik deze twee dagen samen in 1 verhaal. We waren namelijk vanuit Vingerklip al op tijd vertrokken. We hoefden die dag niet ver te rijden naar Etosha en zo hadden we een extra dag om de dieren te spotten. Die dag hebben we wildebeesten, olifanten, heel veel Thomsongazellen, scharrelaar, veel zebra’s, giraffen, struisvogels, een gier, oryxbokken en Afrikaanse elanden gezien. De volgende dag zijn we vroeg op gestaan, al om 5.45 uur, omdat ons werd geadviseerd om al vroeg in de ochtend bij de waterholes te zijn om de dieren te spotten. Dus dat deden we. De tweede dag zagen we tot drie keer toe een zwarte neushoorn (van heel dichtbij) en ook twee keer een hele grote groep olifanten. De eerste keer dat we de grote groep zagen gingen ze met z’n allen badderen in de waterhole. Heel leuk om te zien. Na het badderen liepen ze verder. Alleen was hun looproute precies richting onze auto! We twijfelden wat we moesten doen. De auto starten en weg rijden of juist stil blijven staan? We deden uiteindelijk het laatste. De olifanten liepen achter onze auto door verder. Maar dit was wel spannend! Wat een grote jongens waren dit, en wat ontzettend dichtbij!! Ik kon met mijn zoomlens niet meer uit de voeten. Dus toen nog maar een paar foto’s gemaakt met de telefoon :-)
Ook deze dag weer veel zebra’s en verschillende soorten bokken gezien. We hebben zelfs cheeta’s onder een boom gespot. Ik hoopte nog de leeuwen te zien. En jawel, later in de middag kwamen we bij een waterhole waar leeuwen lagen met twee welpjes. Helaas wel ver weg maar we konden ze met de verrekijker en zoomlens goed zien. Maar die beesten doen niet veel. We hebben er twee uur staan kijken en pas op het laatste moment kwam er wat beweging in, tenminste bij de leeuwinnen en de welpjes. De twee leeuwen die er lagen bleven lekker lui liggen. Maar toch mooi om te zien! We zijn ook nog op de zoutpannen van Etosha geweest. Dit beslaat een groot gedeelte van het park. Een grote platte, kale, witte vlakte, zo ver als je kan kijken. Niet te bevatten hoe uitgestrekt alles hier is.
Tegen half 6 gingen we weer richting de gate want die sluit met zonsondergang. Eenmaal terug bij de lodge douchen en een lekkere cocktail op het terras met de zonsondergang op de achtergrond. Na het eten werd er door het personeel nog gezongen buiten op het terras. Prachtig hoe hun stemmen samen klinken!
We duiken vroeg ons bed in. Sam is moe van de hele dag rijden en dieren spotten. En ik sla nog even mijn foto’s op van vandaag, werk mijn blog bij en hou het dan ook voor gezien. Morgen is onze laatste dag in Etosha maar nu rijden we door naar het noorden van het park. Hopelijk nog wat mooie beelden van bijzondere dieren.

1. Walter:
    5 augustus 2018
    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf.
    Hele mooie foto’s Sandra.
    Vooral doorgaan.
  2. Suus:
    5 augustus 2018
    Jippie Kajee!!!
  3. Sharon en Casper:
    13 augustus 2018
    Zo mooi om de mooie foto s te kunnen zien , prachtig ,