Botswana

7 augustus 2018 - Kasane, Botswana

We hebben goed geslapen vannacht met op de achtergrond het gebrul van de hippo’s. Vanmorgen werden we er ook weer door gewekt. Ze liggen vlakbij onze tent dichtbij in de rivier. Als we gaan ontbijten vertelt de eigenaar dat er vanmorgen om half 7 een nijlpaard over het terrein aan het wandelen was. Dat hebben we dan weer gemist.
Na het ontbijt rijden we door de caprivistrip naar de grens van Botswana. We waren gewaarschuwd dat het bij de grens lang kon duren. Dat viel op zich nog best mee. Alles bij elkaar zo’n 45 minuten. Wel weer driedubbel al je gegevens invullen en zelfs je schoenzolen desinfecteren. Eenmaal in Botswana is het nog een klein uurtje rijden en dan zijn we bij onze lodge. We blijven hier maar 1 nacht ter overbrugging en slapen daarna drie nachten in de lodge ernaast. Deze lodge waar we nu zitten is totaal anders dan we tot nu toe hebben gehad. Het zijn huisjes gebouwd van witte bakstenen. Het lijkt meer op een landalpark en meer Europees. Het heeft niet die sfeervolle Afrikaanse ambiance. Het is er verder prima en netjes dus we hebben niet te klagen. We doen vandaag niet veel meer. Even lunchen en dan bij het zwembad hangen. ‘s Avonds worden we letterlijk opgetrommeld om aan tafel te komen voor het eten. Ook hier zitten we met meerdere gasten aan lange tafels. Naast ons zitten twee Amerikaanse dames en tegenover ons een stel uit Oostenrijk. We kletsen gezellig en gaan met de Oostenrijkers na het eten nog een drankje doen bij het kampvuur. Dan gaan we naar bed. Morgenochtend hebben we om half 8 een boottocht voor de birdwatching en daarna gaan we naar de lodge hiernaast.