Bootexcursie in Kasane

9 augustus 2018 - Kasane, Botswana

We staan op tijd op zodat we om half 8 ontbeten hebben en klaar zijn voor de boottocht. We blijken weer de enigen te zijn dus het is weer een privetochtje. Leuk! We worden eerst naar een andere plek gereden waar we op de boot stappen. Onze gids Chika weet veel van de vogels en andere dieren en weet ze ook goed te vinden. We zien weer een hoop nieuwe dieren die we nog niet gespot hadden. Veel vogels (waaronder een zwarte ibis, maraboe, Afrikaanse Zeearend, slangenhalsvogel en nog veel meer) maar ook heel veel waterbuffels, nijlpaarden en krokodillen die we zelfs van heel dichtbij zien. Een grote krokodil ligt op een gegeven moment zo’n halve meter van de boot. Inzoomen hoef ik niet meer te doen. Sam kan gewoon foto’s met zijn telefoon maken. Ook deze boottocht is weer super! Er zijn hier zoveel dieren te zien!
Als we terug komen bij de lodge checken we uit en proberen eerst in Kasane zelf te pinnen. We kunnen hier namelijk niet meer met de Namibische dollar betalen maar hebben Botswaanse Pula’s nodig. De eerste twee pinautomaten accepteren alleen visa en die hebben we niet. Uiteindelijk komen we er eentje tegen waar het wel lukt. Daarna rijden we terug naar waar we vandaan kwamen alleen nu naar de lodge ernaast. Hier zitten we de komende drie dagen en dat is wel lekker om even niet te hoeven verkassen. Deze lodge is gelukkig ook veel mooier en heeft wel die gezellige Afrikaanse sfeer. We lunchen op het terras en zien achter ons een paar herten/bokken voorbij lopen. We dachten dat het heel bijzonder was. Maar als we hier een tijdje langer zijn komen we er achter dat hier veel bokken rondlopen. Als ik in ons huisje de foto’s van die ochtend op de harde schijf ga zetten gaat Sam alvast aan het zwembad liggen. Hij werd daar verrast door een groep van wel 30 bavianen die overal op het terrein rondliepen. Hier zien we ook weer vogels rond vliegen die we nog niet eerder gezien hebben. Vanuit de ligbedjes kijken we mooi uit over de rivier. Er wordt ons wel geadviseerd om niet naar de rand van de rivier te gaan omdat het gevaarlijk is vanwege de krokodillen. Ok, dan doen we dat dus maar niet. Hopelijk blijven de krokodillen dan ook lekker alleen bij de waterkant zitten ;-) Het is heerlijk om lekker wat te luieren, zeker in zo’n mooie omgeving. Dit soort dagen hebben we er niet veel tussen zitten dus we genieten er even lekker van. Rond half 6 gaan we douchen en omkleden voor het avondeten. We hebben alleen WiFi bij de receptie dus ik probeer daar voor het eten nog even een paar foto’s van vandaag bij de blog te plaatsen. Helaas is de WiFi erg traag hier. Whatsappen lukt nog wel, mijn reisverslag uploaden lukt ook. Maar foto’s erbij plaatsen gaat heeeeeeel lang duren. Die houden jullie dus nog tegoed. Jammer, want de foto’s van vandaag waren erg mooi! :-)
We eten lekker buiten en de temperatuur is nog goed. Vaak koelt het ‘s avonds flink af maar nu blijft het aangenaam. Na het eten gaan we terug naar ons huisje, leggen onze spullen klaar voor morgenochtend en gaan op tijd naar bed. We hebben morgenochtend een gamedrive (en hopen dan leeuwen en luipaarden te gaan zien) en die vertrekt om 6.00 uur! Dus de wekker gaat al om 5.15 uur!

1. Walter:
    9 augustus 2018
    Mooi verhaal weer Sandra. Het lijkt met de dag mooier en spectaculairder te worden, Gaaf hoor. We kijken uit naar de foto's. Jammer dat je ze even niet kunt uploaden. Hopelijk later beter. Wij hadden in Lieshout vandaag een bijzonder natuurverschijnsel. Er vielen allemaal waterdruppels uit de lucht. Heel bijzonder.
  2. Sandra:
    9 augustus 2018
    Haha dat is tegenwoordig inderdaad een raar natuurverschijnsel! Heeft vast de krant gehaald! In Lieshout gebeurd het he 😜 Hier kennen ze dat natuurverschijnsel niet echt. Het heeft hier zelfs in de woestijn een periode van 4 jaar niet geregend! Altijd baas boven baas he 😂😂
  3. Ger de Swart:
    9 augustus 2018
    Mooi verhaal. Het wordt wel steeds spannender. Ik kijk met plezier uit naar het volgende verslag.
  4. Suus:
    9 augustus 2018
    Ik kan niet wachten op nog weer nog meer mooie foto's. Dat fotoboek van deze reis wordt mega dik ;-)
  5. Sandra:
    10 augustus 2018
    Ben bang van wel inderdaad :-)