Van Aus naar Sesriem

26 juli 2018 - Sesriem, Namibië

Marianne, waar we de dag van aankomst de reis mee hadden doorgenomen, had op de kaart aangegeven hoe we vanuit Aus naar Sesriem moesten rijden. Je kunt namelijk over de grotere weg (lees gravelweg) rijden maar er is ook een meer off-road weg die de moeite waard is vanwege het uitzicht. Die willen we dus rijden! We hebben niet voor niks een 4x4 auto gehuurd. Volgens de kaart is er maar 1 afslag die we moeten nemen dus dat kan niet moeilijk zijn..... De eerste afslag die we tegen komen is het niet volgens Sam, die ging alleen naar lodges en campings. Dus rijden we door. Maar hoe lang we ook verder rijden, er komt geen afslag meer. We zijn nu inmiddels al zo ver doorgereden dat we beter verder kunnen gaan en een alternatieve route (over de gewone gravelweg) kunnen pakken dan weer helemaal terug. Erg jammer maar zo komen we er ook. Onderweg tanken we bij een lodge waar we ook weer Nederlanders tegen komen die de reis tegengesteld aan het maken zijn. Er zitten hier echt veel Nederlanders! Het laatste stuk van de rit is de weg niet al te best. Veel grotere stenen dan alleen grind en veel ribbels in de weg waardoor we de hele weg door elkaar geschud worden. Maar het uitzicht tijdens het laatste stuk is weer geweldig!!! Wauw, wat een vergezichten en kleuren! We zien aan de kleur dat we al dichterbij de Sossusvlei, de rode zandduinen, komen. Het laatste stukje zitten we ineens echt midden in de woestijn met alleen maar geel zand en bergen. En daar midden in ligt onze lodge. Een paradijsje in de woestijn. Het ziet er bijna sprookjesachtig uit. We krijgen een rondleiding, brengen de tassen naar de kamer en kleden ons om. Zometeen even aan het zwembad liggen maar eerst iets eten. We Face-timen ook even met het thuisfront. De bedjes bij het zwembad (8 stuks) zijn allemaal bezet. Dan maar even relaxen en douchen op de kamer.
‘s Avonds tijdens het diner zingt het personeel een lied voor iemand die jarig is. Een mooi Afrikaans lied. Leuk om te horen! We besluiten om na het eten meteen te gaan slapen want morgenochtend gaat om 5.30 uur de wekker. Dan gaan we de Sossusvlei in.

1. Elske:
    27 juli 2018
    Wat zijn de foto’s toch onwaarschijnlijk mooi. Ligt ook aan de fotograaf natuurlijk en het prachtige landschap. Jullie resort lijkt me een goed voorproefje van jullie honeymoon. 😉
  2. Ger de Swart:
    27 juli 2018
    Na zo’n tocht door een ruig landschap, dan een super de luxe slaapkamer. Dat ziet er heel goed uit.
  3. Suus:
    27 juli 2018
    Je 'hobby' komt goed van pas 😋. Ik blijf jullie volgen!