Van Nata naar Maun

12 augustus 2018 - Maun, Botswana

We hebben ongeveer dezelfde afstand af te leggen als gisteren. Onze nieuwe lodge ligt vlakbij het Moremi game reserve dus misschien dat daar nog wat leuks te doen is. Om 8.15 uur hebben we ontbeten en zitten in de auto op weg naar Maun. We komen er achter dat Marianne zich waarschijnlijk vergist heeft. Ze had ons verteld dat de weg van gisteren slecht zou zijn, maar die viel wel mee. Ik denk dat ze deze weg bedoelde. De weg naar Maun is ontzettend slecht. Het zit vol grote gaten (potholes) waar je je auto in kapot rijdt als je niet op let. Iedereen, inclusief vrachtwagens, zigzagt van links naar rechts om maar de potholes te ontwijken. En regelmatig is dat zelfs niet te doen. Gelukkig komen we zonder stukken in Maun aan. Daar is het nog even zoeken naar de lodge maar als we de weg vragen blijken we al op de goede weg te zitten. De lodge ziet er sfeervol uit. Kleine huisjes langs de rivier. We zitten hier aan de voet van de Okavanga Delta. Ons huisje is nog niet klaar dus we gaan eerst lunchen op het terras. Daarna kunnen we ons huisje in. Het is er lekker koel dus we liggen even op bed om bij te komen. Het is namelijk behoorlijk warm. Als we bij de receptie navragen wat er nog aan activiteiten te doen is blijkt dat we alleen nog een boottripje van een uur kunnen doen op de rivier om de sunset te zien. We twijfelen maar besluiten uiteindelijk om het niet te doen. We hebben al drie boottochtjes gehad en even niks doen spreekt ons ook wel aan. We luieren wat, gaan op ons gemak lekker douchen en wandelen daarna langs de rivier over het terrein van de lodge. Ook hier wordt gewaarschuwd voor nijlpaarden en krokodillen maar die zien we niet. We gaan op het terras zitten en ik geniet van een lekker wijntje terwijl de zon aan het ondergaan is. Ondertussen kletsen we met de Duitsers die gisteren achter ons in de safari jeep zaten. Zij zijn vandaag ook hier naar toe gekomen. Als de zon helemaal onder is kleden we ons om want er zitten hier behoorlijk wat muggen. Lange broek, lange mouwen en deet is een must!

Daarna gaan we eten. Dat smaakt goed hier! Voordat we naar bed gaan moeten we onze koffer voor morgen klaar maken. Morgen vliegen we namelijk de Okavanga Delta in en mogen we maar 12kg pp meenemen. Dus we maken een tas voor ons samen en daarnaast de camerakoffer. Het is maar voor drie dagen dus veel hebben we niet nodig. Er werd ons verteld dat het best koud kan zijn in de Okavanga Delta dus we nemen in ieder geval warme truien mee voor ‘s avonds. We zijn zeer benieuwd hoe de volgende bestemming en  lodge zal zijn! Waarschijnlijk is daar geen WiFi dus de volgende verhalen en foto’s komen weer over drie dagen.