Hakusembe lodge in Rundu

6 augustus 2018 - Rundu, Namibië

We hebben weer een rijdag naar onze volgende locatie. We gaan langzaam richting de Caprivistrip en de grens van Botswana toe. Het is een rit van ruim 400 km maar op een goede asfaltweg dus dat rijdt lekker door. Onderweg zien we heel veel dorpjes langs de weg die bestaan uit kleine rieten hutjes, soms een basisschooltje en een kerkje erbij. De hutjes zijn omheind door een hek van boomtakken gemaakt. Er lopen veel mensen en kinderen langs de weg. Soms wordt er door kinderen naar ons gezwaaid. De mensen in dit gebied zijn duidelijk een stuk armer dan waar we eerst waren. Dit hebben we nog niet eerder gezien. Rond 12 uur komen we in Rundu aan. We gaan daar eerst tanken. Rond het tankstation is het druk. Er staan vrouwen met fruitkraampjes. Er staan groepen mannen die een soort spel met geld op de grond aan het spelen zijn. Er loopt van alles rond. Na het tanken rijden we naar onze lodge. Deze ligt aan de Okavanga rivier. Het bestaat nu ook weer uit allemaal huisjes met rieten daken en  een veranda waarvandaan je over de rivier kunt uitkijken. Er zullen hier vanavond wel veel muggen zitten ben ik bang. We zijn gisteren ook begonnen met de malariapillen want we zitten de komende dagen in een malariagebied. Goed spuiten met de deet dus.
Onze kamer is nog niet klaar dus we lunchen eerst even op het terras en gaan daarna naar de kamer. We zijn moe en vallen alle twee in slaap. Dat helpt, zo’n middagdutje :-)
Voor 17.00 uur hebben we een birdwatch excursie geboekt per boot op de rivier. De gids weet precies waar de vogels zitten. We zien veel reigers (woudaapje, kwak, mangrovereiger) en twee verschillende ijsvogels. Tijdens de boottocht krijgen we een lekker drankje en hapje en kunnen we ook genieten van de zonsondergang. De overkant van de rivier is Angola. We zitten precies op de grens.
Na de boottocht ga ik douchen en gaan we een hapje eten. Ook hier wordt er tijdens het eten voor ons gezongen. Leuk!
Na het eten gaan we nog heel even buiten op het terras ons drankje opdrinken en luisteren naar de geluiden van krekels, brulkikkers, vissen die in het water opspringen en nog andere geluiden waarvan we niet weten welke dieren dat zijn. Mooi is het wel. Met de muggen valt het reuze mee gelukkig. We duik en ons bed weer in. Morgen rijden we verder naar Ndhovu en zitten we aan het begin van de Okavanga delta.

1. Ilse:
    6 augustus 2018
    Ndhovu=Eindhoven? 😊
  2. Sandra:
    6 augustus 2018
    Hahaha jaa zo kan het ook klinken 😂😂